REKONDIČNÍ POBYTY

Naše rekondice tě hodí do kondice! Přidej se k nám a zažiješ navíc spoustu dobrodružství a zábavy ve skvělém kolektivu.

Rekondiční pobyty pořádáme od roku 2023. Pobyty nabízí klientům intenzivní rehabilitační péči mimo domov, navíc pobyty pořádáme v různém prostředí a podmínkách. Některé jsou plně bezbariérové, na některých naopak o překonávání bariér jde. Péče terapeutů se zaměřuje na zmírnění následků poškození mozku v oblasti fyzických (spasticita, rovnováha, uvolnění a protažení svalů celého těla), kognitivních (trénink paměti, pozornosti, schopnosti koncetrace a dalších kognitivních funkcí) i psychosociálních deficitů. Cvičení probíhá v blocích po 2-3 hodinách většinou dvakrát denně, pokud společně nevyrážíme do terénu. Na pobytech nechybí tematické přednášky vztahující se k problematice poškození mozku ani expresivní terapie (muzikoterapie, arteterapie), sportovní i deskové hry a rozmanité tvůrčí workshopy zaměřené na trénink jemné motoriky, uvolnění a relaxaci. To vše probíhá pod vedením profesionálních zkušených terapeutů a je doplněno dalšími společenskými aktivitami.

ŽIVOT JE PECKA aneb jak jsme si užili společný čas na rekondiční dovolené v Podkrkonoší

Ve dnech 8. – 13. června jsme jako spolek SVÉ HLAVY, z.s., pořádali první rekondiční dovolenou pro osoby po poškození mozku a jejich pečující v Úbislavicích u Nové Paky. Bydleli jsme v chalupě U Zdeňka, kde jsme měli k dispozici částečně bezbariérové zázemí, zahradu i hřiště. Okolí bylo nádherné, počasí nám krásně vyšlo, ani jednou jsme nezmokli. Každý den jsme zahájili rozcvičkou, potěšilo nás i několik návštěv, které se k nám během pobytu připojily.

V den příjezdu jsme se navečer přivítali při posezení u grilu a hned druhý den ráno vyrazili na průzkum okolí. Podívali jsme se do starého mlýna, kde nás jeho majitel ochotně provedl a povyprávěl o jeho historii. Odpoledne jsme si upekli pizzu (pro jistotu každý svoji podle jeho chuti:-)) a strávili krásný den v areálu chalupy při sportovních a jiných aktivitách, které pokračovaly až do večera, kdy jsme ještě potrénovali paměť u deskových her. V sobotu jsme hned ráno vyrazili auty na celodenní výlet do Nové Paky, prohlédli si zrekonstruovaný klášter a vyslechli od místního kněze o jeho historii. Pak jsme pokračovali na exkurzi do muzea Klenotnice a Suchardova domu. Po skvělém obědě na Kumburáku ještě někteří neměli dost a vyrazili do Jičína, kde se potkali s přáteli z rekondičního pobytu, který pořádala Klinika rehabilitačního lékařství VFN Praha. Společně se obě skupiny vypravily na Jičínskou věž, na jejíž vrchol vede 156 schodů. Neplánované setkání a společný výkon všechny potěšil. Večer sice zavládla únava, ale další den jsme stejně po relaxačním a tvůrčím dopoledni vyrazili na další výlet, tentokrát k větrnému mlýnu Borovnice a na zříceninu hradu Pecka. K večeři jsme si ugrilovali maso a poseděli s kytarou. Další den jsme měli k snídani skvělý borůvkový koláč, který jsme upekli a dopoledne hráli sportovní (volejbal, bocciu, petanque) a paměťové hry. Pak následovaly výzvy: přechod přes slackline, jízda na koloběžce, dobrodružná procházka v okolním terénu a někteří vlezli i do studeného bazénu. Večer jsme si shrnuli zážitky z pobytu a užili si závěr posledního společného dne. V den odjezdu jsme tvořili ocenění pro ostatní, dali si na cestu langoše a nasycení mnoha zážitky vyrazili domů.

Co jsme všechno za těch 5 dní společně zvládli zažít je až neuvěřitelné. Naplno jsme si užili společný čas a sdílení, poskytli si vzájemnou pomoc, připomněli si, co je pochopení a vstřícnost k druhému. Jak praví motto našeho pobytu: život je pecka a my se rozhodli ho prožít naplno a spolu. Už se těšíme, až se potkáme příště!!!

Děkujeme Vaškovi Lukášovi i ostatním členům skupiny za neúnavnou fotodokumentaci akce a pěkné snímky, je na nich vidět, jak to bylo milé setkání plné nevšedních zážitků!